طراحی سایت نونگار پردازش

طراحی سایت به عنوان نیازی برای ورود به دنیای بازاریابی اینترنتی تعریف می گردد.

طراحی سایت نونگار پردازش

طراحی سایت به عنوان نیازی برای ورود به دنیای بازاریابی اینترنتی تعریف می گردد.

مجموعه شرکتهای طراحی سایت نونگار با بیش از 17 سال سابقه فعالیت (طبق روزنامه رسمی ) در خصوص طراحی سایت اطلاع رسانی، طراحی سایت فروشگاهی و طراحی اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن IOS بعنوان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین شرکت های طراحی سایت در ایران محسوب میشوند .

  • ۰
  • ۰

تفاوت کنونیکال و ریدایرکت در صفحات مشابه

در این مقاله به بررسی توضیحاتی در مورد تگ کنونیکال و ریدایرکت می پردازیم و اهمیت استفاده از آن ها را بیان می کنیم. سپس اصلی ترین تفاوت کنونیکال و ریدایرکت را بررسی کرده و شما را با فرق میان آن ها آشنا می کنیم.

کنونیکال ( یا کد معروف Rel=Canonical) چیست؟
هنگامی که ربات های گوگل دارای آدرس هایی با محتوای تکراری باشند، لازم است که گوگل یکی از آن محتوا را به دیگری ترجیح دهد و یک آدرس را به عنوان آدرس اصلی ایندکس کند. در اینجا منظور از آدرس همان url صفحه می باشد. شما از طریق این مورد پر کاربرد، قادر خواهید بود که از گوگل بخواهید آدرس مورد نظر شما را به جای آدرس url اصلی تعیین شده، مورد توجه قرار دهد. در واقع کنونیکال به شما کمک می کند که گوگل حرف های شما را در اولویت قرار دهد. محتوای تکراری از جمله موضوعات پیچیده می باشد که در سایت ها وجود دارد. موتورهای جستجو بسیاری از آدرس های صفحاتی که دارای محتوای تکراری شبیه به هم هستند، را جستجو می‌کند و این موضوع ممکن است سبب شود که برای نمره سایت مشکلاتی به وجود آید.

طراحی سایت

تفاوت کنونیکال و ریدایرکت در صفحات مشابه 
اهمیت استفاده از تگ کنونیکال
در صورتی که خزندگان موتور جستجو مجبور باشند و تکراری زیادی را دریافت کنند، احتمال دارد بخشی از محتوای منحصر به فرد شما از بین برود.‌ تکرار در این مقایسه ممکن است موجب ضربه زدن به رتبه سایت شده و سایت شما را ضعیف تر کند. در صورتی که محتوای شما دارای رتبه بندی باشد احتمال دارد موتورهای جستجوی یکی از url های اشتباه را به عنوان آدرس اصلی در نظر بگیرد. استفاده از تگ در اینجا موجب می شود تا محتوای تکراری خود را بتوانید کنترل کنید. در واقع کنونیکال (همان کد معروف Rel=Canonical) به گونه ای است که به گوگل کمک می‌کند از میان مطالبی که به یکدیگر شباهت زیادی دارند، بهترین مطلب را تشخیص دهند و هنگامی که در یک صفحه از کنونیکال استفاده شود، گوگل صفحه ای را انتخاب می کند که در آن از امنیت بیشتری برخوردار شود و آن صفحه را در نتایج جستجو، ایندکس خواهد کرد.‌ به کار بردن تگ کنونیکال کمک خواهد کرد تا محتوای تکراری خود را بتوان کنترل کرد.‌

تفاوت کنونیکال و ریدایرکت در صفحات مشابه 
ریدایرکت چیست؟
در زمینه تفاوت کنونیکال و ریدایرکت لازم است بدانید، ریدایرکت به معنی راهنمایی به یک مکان جدید می باشد و در دنیای اینترنت با انتقال بازدید کننده به یک مکان جدید هم معنی است. زمانی که یک فرد یا نرم افزاری وارد یک آدرس جدید شود که ما قصد نداریم آن شخص یا نرم افزار را به آدرس جدید انتقال دهیم، مدیران سایت به ویژه در ارتباط با رعایت اصول سئو آدرس صفحات گوناگون سایت کار می کند. بنابراین زمانی که شما به وب سایت یا یک صفحه منحصر به فرد به یک جای دیگر نیاز پیدا می کنید، از تکنیک های مختلفی می توانید استفاده کنید. هر یک از این تکنیک ها دارای مزایا و مشکلات مربوط به خود می باشند در صورتی که به شکل درست اجرا نشوند موجب به وجود آوردن نگرانی ها خواهد شد.

 

طراحی اپلیکیشن

تفاوت کنونیکال و ریدایرکت در صفحات مشابه

چند پرسش در مورد تفاوت کنونیکال و ریدایرکت
اینک نوبت به بیان این پرسش است که اصلی ترین تفاوت کنونیکال و ریدایرکت در چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که در زمان ریدایرکت بازدیدکنندگان می‌توانند به طور خودکار به صفحه جدید انتقال داده شوند. ولی کنونیکال فقط به موتورهای جستجو خواهد گفت که کدام صفحه اصلی ترین صفحه می باشد‌. یکی دیگر از پرسش‌هایی که در اینجا وجود دارد این است که با کمک تگ کنونیکال صفحه جدید در گوگل می‌تواند جایگزین صفحه مشابه شود. در بیشتر موارد پاسخ این سوال منفی خواهد بود. گرچه شما با استفاده از کنونیکال خواهید گفت که کدام صفحه اصلی است، اما الگوریتم های گوگل هستند که تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند و در بسیاری از مواقع با استفاده از تگ کنونیکال ممکن است صفحه جدید در گوگل جایگزین صفحه مشابه نشود.

وی پی اس چیست؟

تفاوت کنونیکال و ریدایرکت در صفحات مشابه 
تفاوت کنونیکال و ریدایرکت
همانگونه که پیش از این نیز گفته شد، کنونیکال زمانی به کار می‌رود که ما قصد نداریم برای انتقال کاربر از یک صفحه به صفحه دیگر استفاده کنیم. در این صورت محتوای ما موجود خواهد بود، ولی تنها به ربات گوگل گفته می شود که علت وجود داشتن صفحات مشابه اعتبار ما را کم نکنید و به نوعی اصلی‌ترین منبع با کمک کنونیکال مشخص خواهد شد. در مورد تفاوت کنونیکال و ریدایرکت باید گفت زمانی که شما از ریداکت استفاده می کنید کاربر دیگر نمی تواند صفحات قدیمی را ببیند و به صفحه جدید انتقال داده می شود و از صفحات قدیمی دیگر خبری نیست. یکی از نکات مهمی که لازم است در اینجا در مورد تفاوت کنونیکال و ریدایرکت بدانید توصیه می شود که اگر به تغییر آدرس صفحه و انتقال اعتبار آن نیاز داشتید، بهتر است از اصلی ریدایرکت استفاده کنید.

  • ۹۹/۰۱/۱۸
  • نونگار پردازش

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی