در این مقاله، ما بیش از ۱۰ روند طراحی سایت هیجان انگیز را بررسی میکنیم که افراد این صنعت در سال ۲۰۲۰ منتظر آن هستند، و می خواهند فراتر از آن بروند! تغییر چیز جالبی است. ثابت و بیرحم است اما لزوما یک شبه اتفاق نمیافتد.
نویسنده C.S. لویس اغلب میگوید: " جالب نیست که چگونه روز به روز هیچ چیز تغییر نمیکند اما وقتی به گذشته نگاه میکنیم، همه چیز متفاوت است؟
طراحی سایت هم همینطور است. صنعت طراحی وب با گذشت هر روز، ماه و سال به رشد خود ادامه میدهد. این تغییر همیشه بلافاصله قابل توجه نیست اما هرگز هم متوقف نمیشود و کسانی که نمیتوانند خود را با آن تطبیق دهند به سرعت عقب میمانند.
ما از گروه متنوعی از طراحان وب، صاحبان آژانس، مدیران محتوا و بازاریابان پرسیدیم که کدام روند طراحی وب به اعتقاد آنها صنعت طراحی سایت را در سال ۲۰۲۰ شکل خواهد داد.
این چیزیه که اونا به ما گفتن …
فضای سفید و طراحی ساده / مینیمالیستی
اغلب گفته میشود که سادگی نهایت مهارت است، و بسیاری از افراد در این صنعت انتظار یک رویکرد مینیمالیستی را دارند که در ماههای آینده محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد.
شان پور از سلماکس میگوید: " هیجانانگیزترین روند طراحی سایت برای سال ۲۰۲۰ به طرحهای مینیمالیستی ساده تر بر میگردد." عموما به استفاده گسترده از فضای سفید اشاره دارد، بدون اینکه هیچ عنصری توجه را از سلسله مراتب بصری منحرف کند.
این سبک قدیمی، به معنای پالتهای رنگی محدود است، که به آنها فضای زیادی برای تنفس در یک صفحه داده میشود و این چیزی بیش از یک تصمیم ظاهری است.
ایجاد فنآوری متنی توسط هوش مصنوعی
هوش مصنوعی تاثیر خود را در طیف وسیعی از صنایع مختلف احساس میکند، و طراحی سایت هم از این قاعده مستثنی نیست.
دو ایده در این کار وجود دارد.
اول، این ایده وجود دارد که چه چیزی گاهی هوش مصنوعی نامیده میشود، این تکنولوژی است که قادر به "خودکار کردن" جنبههای طراحی سایت است. ابزارهای طراحی وب مانند جت سایت، ایجاد وب سایتهای زیبا را آسانتر و سریعتر میکنند و زمان و آزادی بیشتری را برای طراحان وب ایجاد میکنند تا نوآوری و رشد کنند. این فنآوری با سرعت زیادی در حال پیشرفت است و به احتمال زیاد برای طراحانی که آن را به کار می گیرند، مزایای خوبی به همراه خواهد داشت.
جک مک کنزی، مدیر محتوا در لوازم جانبی اتومبیل گارج میگوید: آینده طراحی سایت به احتمال زیاد شامل فنآوری متنی است که نیازهای محیط کاربر را با تکنولوژی مدرن مانند VR به روشی یکپارچه ترکیب میکند که کاربر حتی متوجه آن نمیشود.
راه دیگری که هوش مصنوعی ممکن است در آن تاثیر خود را احساس کند، به شکل چت، ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته و کمک به بازدیدکنندگان وب سایت باشد. بله، برنامههای تلویزیونی هنوز فاقد هوش عاطفی فعالان حمایت از انسان هستند، اما به طور فزایندهای در حال پیچیده شدن هستند.
دیوید سانچز از "راهحلهای وب ماموت" میگوید: " وب سایتها با ویژگیهای چت مانند که در آن ساخته شدهاند، آشنا خواهند شد تا بازدیدکنندگان را از طریق سایت، خدمات خود راهنمایی کنند و هوشمندانه به سوالات پاسخ دهند."
صدا
فنآوری صدا روند دیگری است که رشد سریع در پذیرش را تجربه میکند رشد آن یک پیشبینی توسط افراد متعددی است که با آنها صحبت کردیم!
این تا حدی نتیجه تکنولوژی است، مانند گویشوران هوشمند، که بسیاری از ما به طور فزایندهای به داشتن در خانههایمان عادت میکنیم تارو وولف، از آژانس وولف توضیح میدهد: " ما در عصر سیری و الکس زندگی میکنیم." " کنترل کنندگان صوتی به دوستان ما تبدیل شدهاند و تجربه دیجیتال ما را در چند سال گذشته به شدت تغییر دادهاند (اما) بسیاری از شرکتها هنوز از VUI در طراحی سایت خود استفاده نکرده اند.
" در حالی که ما به حرکت در آینده ادامه میدهیم، VUI را با هدایت وب سایتها و انجام خرید آنلاین آسانتر از همیشه ارتقا خواهد داد."
امین راهال، از IronMonk، موافق است: " من ظهور بیشتر و ادغام بیشتر فرمان صدا در واسطهای وب و تجربه کاربر از طرحها و برنامههای طراحی وب را پیشبینی میکنم."
مدلهای سهبعدی و در حال نوسازی
اغلب، روندهای "جدید" اصلا جدید نیستند. آنها به خاطر کاهش موانع ورود خود به جریان اصلی جامعه ضربه زدند. یکی از این روشها، در سال ۲۰۲۰، ممکن است افزایش مدلسازی و ترسیم سه بعدی باشد.
مارک کرن از خلاقیت ساحلی میگوید: " در سال ۲۰۲۰، ما یک ترسیم سه بعدی را بیشتر به عنوان یک روند طراحی سایت اصلی در دنیای وب خواهیم دید.
دلیل آن این است که مدلسازی سه بعدی در گذشته بسیار گران بوده و برای بیشتر طراحان دور از دسترس بوده است. ما پیشبینی میکنیم که هزینهها به طور قابلتوجهی کاهش خواهند یافت، و ما ابزارهای نرمافزاری بیشتری را خواهیم دید که این طرح را در دسترس کسانی قرار میدهند که آموزش سه بعدی تخصصی ندیده اند.
" معمولا وقتی قیمتها برای روشهای خاص کاهش پیدا میکنند، محبوبیت آنها افزایش پیدا میکند."
ما در حال حاضر نمونههایی از مدلسازی ۳ بعدی را میبینیم که طراحی سایت ها ظاهر میشود
کاربر محور
نیازی به گفتن نیست که مهمترین شخص در هر وب سایت کاربر است. اما بسیاری انتظار دارند که کاربر در سال ۲۰۲۰ بیشتر مشخص شود.
آلانا کوچارسکی از شرکت مشاوره ویتینگتون توضیح میدهد: " بزرگترین روند طراحی سایت که در سال ۲۰۲۰ شاهد آن خواهید بود، تمرکز بر روی کاربر است.
" فکر کردن به این که مشتری به دنبال چه چیزی است یا سعی دارد با آمدن به سایت شما را حل کند، به جای شرکتی که به دنبال چیزی است که آنها امیدوارند کاربر انجام دهد، یک انحراف بسیار ضروری از روش قدیمی فکر کردن به یک سایت خواهد بود."
پایان طراحی تخت یا مسطح؟
این حرکت طراحی مسطح به سمت طراحی مینیمالیستی، ساده، بلوکی در اوایل دهه ۲۰۰۰ آغاز شد تا اوایل دهه ۲۰۱۰، این سبک غالب شده بود.
طراحی تخت علیرغم این که یک استاندارد صنعتی است، بدون انتقاد هم نبوده است و بنا به گفته برخی از افراد حاضر در این صنعت، اکنون زمان سلطنت این نوع طراحی رو به اتمام می باشد!
برای مثال، دکمهها تنها کلماتی نیستند که یک جعبه در اطراف خود دارند. به هیچ وجه نمیتوان آنها را به طور کامل با گرادیانهای مختلف، سایه افکنی و متنی چاپ نشده در نظر گرفت.
دسترسیپذیری برای بازدیدکنندگان معلول
یک روند دیگر که ممکن است به طور خاص جذاب نباشد اما فوقالعاده مهم است، در دسترس بودن است. به عبارت دیگر، طراحی سایت هایی که همه بتوانند از آن ها استقبال کنند.
و همانطور که شارون روزنبلانت توضیح میدهد، این در حال تبدیل شدن به یک اولویت واقعی در دنیای طراحی وب است.
او توضیح میدهد: " مشتریان من طراحان وب هستند، و من در زمینه دسترس بودن فنآوری مشغول هستم، بنابراین بزرگترین روندی که میبینم افزایش طراحی در دسترس برای مصرف کنندگان معلول است."
جمع اوری داده ها
سالها است که مردم درباره بودن دادهها صحبت میکنند، اما اکنون، با روشهای جدید برای استفاده واقعی از دادههایی که برخی از آنها را در این مقاله مورد بحث قرار دادیم، مانند تکنولوژی متنی، شاید مهمتر از همیشه باشد.
بریانا برنان در نوماد دیجیتال طراحی معتقد است که جمعآوری و استفاده از این دادهها، جهان طراحی وب را در سال ۲۰۲۰ شکل خواهد داد. او میگوید: " مهم نیست که ما در چه صنعتی هستیم، جمعآوری دادهها از کاربران روز به روز ارزشمندتر میشود."
با انجام آزمونهای کارکرد و رابط بیشتر، میتوانیم ببینیم که کاربران به چه چیزی بهتر پاسخ میدهند و آن را در طرحهای وب تقلید میکنند. قطعا تصور دنیایی از طراحی سایت که در آن تصمیمات براساس آنچه ما میدانیم تا کار کنیم، به جای چیزی که فکر میکنیم موثر خواهد بود، نگاه یا افق هیجان انگیزی دارد.
تعاملات ظریف (میکرو تعاملات)M/li>
تعاملات ظریف، که گاهی انیمیشن UI نامیده میشود، پدیده نسبتا جدیدی است. آنها عناصر طراحی کوچکی هستند اما میتوانند نقش مهمی در طراحی سایت هایی با احساس ایفا می کنند که مخاطب را شاد میکند.
و بسیاری از مردم، مانند نیکی بیزل در سیوفام مدیا، بر این باورند که استفاده و محبوبیت میکرو تعاملات در ماههای آینده اوج خواهد گرفت.
او میگوید: "سالها است که تمرکز بر روی سادهسازی و" تغییر طراحی سایت " بوده است.
" با این حال در طول سال آینده، یکی از چیزهای بزرگی که میخواهید ببینید، میکرو تعاملات است. در هسته آن، تعاملات ظریف برای لذت بردن کاربر است.
زمانی که یک فایل را آپلود میکنید، دکمه ارسال را فشار دهید، و ببینید که نوار وضعیت بارگذاری از ۰ % به ۱۰۰ % میرود، که یک تعامل ظریف است.
وقتی روی یک تماس ظریف شناور میشوید تا عمل کنید، رنگ اشباع میشود و دکمه بزرگتر میشود، این یک تعامل ظریف است.
وقتی یک صفحه مقوله تجارت الکترونیکی را مرور میکنید و نشانگر خود را روی یک محصول خاص متمرکز میکنید و یک نماد فروش روی این محصول بالا و پایین می رود، این نیز یک تعامل ظریف است.
تعامل ظریف به کاربر اجازه میدهد تا آنچه را که انجام میدهد احساس کند. آنها مکانی را زنده میکنند! آنها به کاربر اجازه تعامل در سطحی را میدهند که احساس ملموس و مأنوس بودن میکند. کاربر بازخورد، جهت گیری و اعتبار احساسی فوری دریافت میکند.
واقعیت افزوده
واقعیت افزوده برای مدتی در رادار بوده است اما هرگز لحظه "پیشرفت" خود را به طور کامل نداشته است.
آیا این لحظه ممکن است بر ما چیره شود بسیاری از مردم بر این باورند که تاثیر آن به ویژه در دنیای تجارت الکترونیک احساس میشود.
تارو وولف از آژانس وولف توضیح میدهد: " AR اساسا ترکیبی از واقعیت و واقعیت مجازی است." موارد استفاده برای این تکنولوژی میتواند گسترده و متنوع باشد.
تورا ادامه میدهد: "فروشگاهها و برندها به طور یکسان قادر به پیادهسازی AR در وب سایت خود با اجازه دادن به مشتریان برای" تلاش مجازی " بر روی لباسهای مختلف، جواهرات، آرایش، و غیره، یا با اجازه دادن به کاربران برای دیدن این که مبلمان در خانهها یا ادارات خود قبل از خرید چگونه به نظر میرسند، هستند."
" این کار راز خرید آنلاین را از بین میبرد و به مصرف کنندگان اجازه میدهد تا خرید خود را بااعتماد به نفس انجام دهند."
همانطور که طراحی سایت به طور فزایندهای در حال حرکت به سمت موبایل است، AR به یک امکان بسیار ملموستر تبدیل میشود. هنوز هم چالشهایی در این زمینه وجود دارد و بهترین آنها قطعا در راه است. اما آن زمان در حال نزدیک شدن است. مطمئنا AR چیزی است که باید برای آینده از آن آگاه باشید!
نظرات نهایی
واقعا سخت است که اهمیت جاری ماندن در صنعت طراحی سایت را بیش از حد بیان کنیم. با توجه به روندهایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم و بدون شک، چیزهای بیشتری نیز وجود دارند. بهترین شانس را برای خود خواهید داشت که از این منحنی پیش بروید، از مشتریان خود لذت ببرید و برای سالهای آینده کارهای فوقالعادهای انجام دهید.
- ۹۹/۰۵/۰۲